Diagnostyka i naprawa układów

Napędowego

Jezdnego

Zawieszenia

Hamulcowego

Kierowniczego

Diagnostyka i kompleksowa obsługa silników:

Wymiana pasków i łańcuchów rozrządu

Regulacja luzów zaworowych

Naprawy główne i bieżące

Wymiana płynów eksploatacyjnych:

Olej silnikowy

Olej w skrzyni biegów

Płyn hamulcowy

Płyn chłodniczy

Płyn wspomagania układu kierowniczego

Nasi sprawdzeni dostawcy części:

Diagnostyka Silnika

Głównym celem współczesnych pokładowych systemów diagnostycznych nadzorujących pracę elektronicznych systemów sterowania jest przede wszystkim kontrola pracy silnika pod kątem spełnienia wymagań ekologicznych. Największą efektywność układów zapewniono w zakresie kontroli emisji związków toksycznych.

Uszkodzenia mechaniczne oraz zużycie eksploatacyjne silnika (szczególnie we wczesnych fazach rozwoju) są kompensowane przez systemy adaptacyjne w skutek przyjętych dopuszczalnych zakresów regulacji. Uszkodzenia takie jak: narastające zużycie gniazd zaworowych i przylgni zaworów, zużycie gładzi cylindrowej czy przesunięcie faz rozrządu w wielu przypadkach nie stanowią podstawy do reakcji systemu diagnostycznego.

Sterowanie adaptacyjne silnika może prowadzić do tego, że pojawiające się błędy zostaną ukryte lub zaadoptowane przez sterownik. Dopiero po wystąpieniu większej awarii przebieg procesu regulacyjnego jest tak bardzo zakłócony, że znalezienie usterki jest stosunkowo łatwe. Niebezpieczeństwo maskowania usterek mechanicznych przez układ sterowania może być powodem poważnych awarii co wiąże się z niepotrzebnymi dodatkowymi kosztami.

Aby temu zapobiec należy zgodnie z instrukcją serwisową przy odpowiednim przebiegu i w określonych przedziałach czasowych sprawdzać stan techniczny silnika.

Zapraszamy na kompleksową diagnostykę i obsługę

Przed przystąpieniem do oceny stanu technicznego silnika należy sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów.

Pomiar parametrów diagnostycznych

Pomiar ciśnienia sprężania służy do sprawdzenia stopnia zużycia elementów silnika, które mają wpływ na szczelność cylindra tzn. gładzi cylindra, tłoka, pierścieni oraz przylgni zaworów i ich gniazd

Pomiar szczelności cylindrów polega na pomiarze spadku ciśnienia powietrza doprowadzonego do cylindra i wykryciu ewentualnych przedmuchów w określonych miejscach silnika

Pomiar ciśnienia oleju

Okresowe wykonywanie w/w czynności pozwoli w fazie początkowej wykryć i usunąć ewentualne usterki co uchroni użytkownika przed poważnymi awariami a co się z tym wiąże nie będzie niosło za sobą dodatkowych wielokrotnie bardzo wysokich kosztów.